Omsætningen er steget i år for Hancock og Thisted Bryghus trods forhøjet ølafgift. Specialøls salget stiger – salget af billige øl falder.
Det er de billige øl, som den forhøjede ølafgift har haft konsekvenser for ifølge Thisted Bryghus og Hancock. De to bryghuse har DR P4 Midt & Vest talt med:
Her kan man se, at salget af almindelig øl falder som følge af, at afgiften på alkohol blev forhøjet i januar.
Alligevel er deres samlede omsætning steget i år, og det skyldes ikke mindst salget af specialøl, fortæller salgs- og marketingchef for Thisted Bryghus, Aage Svenningsen.
– Vi er kommet bredt ind i Danmark med vores specialøl, og det smitter også af på vores påskesalg her i 2012. Jeg tror, at der er mange forbrugere i dag, der nyder øl på samme måde som vin. Man hygger sig med det og laver ølsmagninger ude i de små hjem, siger Aage Svenningsen.
I år kan Thisted Bryghus prale af at have solgt mellem otte og ti procent mere end ved påsken sidste år.
Læs mere:
- Påskebryggen sikrer omsætningen (DR P4 Midt & Vest)
- Special-øl hitter hos bryghuse (video – TV/Midt-Vest)
- Marts: Thisted Bryghus: Salg af specialøl ikke faldet efter afgiftsstigning (Beerticker.dk)
[…] Thisted og Hancock: Forhøjet ølafgift går ikke ud over specialøl […]