Konkurrencen er for hård blandt de bryggerier, der satser på at være landsdækkende via supermarkederne.
– Der har været benhård konkurrence mellem dem, der kun har satset på at sælge til supermarkederne, siger Allan Poulsen, Vejle Bryghus til Nyt fra Bryggeriforeningen.
Stifteren af Brøckhouse, siger om dette bryghus konkurs, som jo netop satsede landsdækkende:
– Mine investorer blev ramt af finanskrisen, og så tørrede kildene ud.
Der vil altid være et marked for dyrt, lokalt øl, ifølge Allan Poulsen.
– De bryggerier, som fortsat går godt, er bryggeriværtshusene, og det betragter vi os også som her i Vejle. Problemet er, at der er for mange, der gerne vil være landsdækkende. De har for store drømme og farer vild i regnearket. Der er mere raison i at skrue lidt ned for drømmene og vælge at gøre en forskel i en niche eller et lokalområde.
Allan Poulsen har i øvrigt taget brygmester Torben Steenholdt med fra Brøckhouse, hvor han var brygmester fra 2005. Han skal stå for den daglige drift af Vejle Bryghus.
Vejle Bryghus, som bl.a. har Kirk familien (Lego) som medejer forventes at åbne ca. 1. september.
Læs mere:
Poulsen på banen igen (Nyt fra Bryggeriforeningen juni 2009)
[…] Vejle Bryghus’ Allan Poulsen: sats lokalt eller på en niche (Beerticker.dk) […]