Som tidligere omtalt er Thisted Bryghus i gang med en ny strategi, der bl.a. går ud på ensartet nyt design samt satsning på dåseøl. Fire nye øl på vej.
Om Thisted Bryghus nye strategi skriver Thisted Dagblad/Nordjyske.dk:
Bryghusets nye adm. direktør, Aage Svenningsen, er i hvert fald overbevist om, at strategien allerede har givet pote. Regnskabsårets første kvartal viser et resultat på 440.000 kroner på bundlinien. Til sammenligning udviste kvartalsregnskabet i fjor et underskud på knap 830.000 kroner.
Som omtalt sidste år satses der nu på hele Nordjylland som hjemmemarked for bryghuset.
Thisted Bryghus indfører nu et ensartet nyt design, startende med ølnyhederne i 2010 – Black Ale, Brown Ale, Exclusive og Porse Bock. Se Brown Ale her.
Thisted Bryghus tager nu konsekvensen af det stærkt stigende salg af dåseøl. Thisted Dagblad skriver:
Som noget helt nyt, men nødvendigt, lancerer Thisted Bryghus sin pilsner og sin Classic på dåse fra uge 10.
Dåserne skal tappes hos bryggeriet Fuglsang i Haderslev, og den første ordre fra Thisted Bryghus er på 100.000 dåser af hver af de tø øltyper.
– Vi har netop indgået en aftale med Coop om, at Thy Classic på dåse kommer på hylderne i samtlige deres butikker. I Irma-butikkerne kommer også vores Pilsner på dåse med i sortimentet, siger Aage Svenningsen, der for tiden har travlt med at snakke med butikskæderne.
Samtalerne er blandt andet mundet ud i, Kiwi-kæden tager de fire nyheder samt de to dåseøl på hylderne over hele landet.
Læs også – kun delvis frit tilgængelig på nettet: Thisted Bryghus vil have fat på de unge forbrugere (Nordjyske.dk) – fuldt tilgængelig for abonnenter her.
Fra arkivet:
- Thisted Bryghus generalforsamling 2010 – den 4. højtid (Beerticker.dk)
- Thisted Bryghus: Ingen krise her (Beerticker.dk)
Christian Scheffel siger
Bare de holder nalderne fra den smukke Limfjordsporter-etiket, så lyder det som en god plan!