Opdateret med medieomtale
Cult har ambitioner om at opnå 5 til 8% markedsandel af det danske øl-marked i løbet af fem år.
At Cult var på vej med en øl med navnet Kay-Sar har tidligere stået kortvarigt på deres site. Nu er det officielt og bekræftet. Kay-Sar – som der er koffein i – lanceres på mandag med Cult’s største reklamekampagne nogensinde. Cult har indtil nu haft stor succes med cider.
epn.dk skriver:
Kay-Sar (udtales Kejser) er en øl af den lette mexicanske type, og den bliver ifølge Jyllands-Postens oplysninger brygget af Harboe i Tyskland. Flasken bliver unik i Danmark i både udformning og med hensyn til etiket. Og for yderligere at appellere til ungdommen, der ikke er tynget af traditioner, bliver den med såkaldt ”tvist-låg”. Det vil sige, at man bare drejer kapslen, som også er tilfældet i mange andre lande uden for Danmark.
Målet er en markedsandel på 5-8 pct. af det totale danske øl-marked i løbet af fem år .
Flaskeprisen i butikkerne kommer til at ligge mellem de danske mærkevare-øl og udenlandske øl. Det vil sige en flaskepris i butikkerne på 10-12 kr.
Jyllands-Posten skriver endvidere om Cult:
Spørgsmålet er så, om Cult skal til at være medlem hos “fjenderne” i Bryggeriforeningen.
– Det vil vi gerne, med de vil ikke have os med. Vi har tidligere prøvet, men forgæves, siger Brian Sørensen.
Brian Sørensen er grundlægger og ejer af Cult.
Læs også:
- Ny øl: Cult Kay-Sar (Beerticker.dk)
Læs mere:
- Kay-Sar (Cult)
- Cult udfordrer Carlsbergs dominans (epn.dk)
- Konge på cidermarkedet – KAY-SAR på ølmarkedet! (Cult via PressWire)
- Nu vil Cult skåle i øl (Århus Stiftstidende)
- Ny øl fra CULT – Kay-Sar (Ole Gade)
- The Horror! (Kajs Ølbrok)
- Cult har en nyhed i gære (dinby.dk)
- Cult går til øllet (Food Supply)
- Ny øl fra Århus-firma (Lokalavisen Aarhus)
- For abonnenter: Cult-grundlægger: Danskerne trænger til noget nyt (Jyllands-Posten) – alternativ link
- For abonnenter: Afgift skabte nytænkning (Jyllands-Posten) – alternativ link
Kaj Framke siger
Kald mig bare fordomsfuld, men … ja læs evt. selv mit indlæg om mine forventninger til Cults partysprøjt, så jeg ikke behøver at gentage det her.
http://hopswaterandbarley.blogspot.com/2011/01/horror.html
Ole Gade siger
Jeg har smagt Kay-Sar. Læs min anmeldelse her:
http://www.olegade.dk/ny-ol-fra-cult-kay-sar
KDF siger
Det er lidt en mellemting imellem en heineken og en alm tuborg, den er desværre bare meget meget tynd og flad i smagen. Det virker som om at man har fortyndet en almindelig pilsner med mineralvand. En meget tynd omgang, men sikkert lige det rigtige til det markedssegment det er tiltænkt.
Krogh siger
Jeg faldt i dag over Kay-Sar I Netto og måtte da lige smage hvad den var for en øl. og jeg vil sige det starter godt. nyt fint design af en flaske, trendy form og god kontrast mellem komblimentær farverne rød og grøn, smart navn, og et twistie låg som jeg kalder dem. (lad mig lige her indskyde at jeg er stor tilhænger af dem og inderligt ønsker at alle øl ville få dem) nå nu var det smagens tid. Jeg vil starte med at sige at det føltes som om den fordampede på tungen og det er ikke en positiv ting. Dernæst var det en meget tom og hul smag og den der var ville jeg højst give et meget lille 4-tal på en 1 til 10 skala. når man kikker på procenten i øllen, undre man sig over at en relativ høj procent kan have så lidt smag. Jeg vil sige den mest af alt mindede om mexikanske øl såsom Corona. erudover kan jeg se at den indeholdt koffein som er opkvikkende hvor øl normalt er sløvende så det virker lidt selvmodsigende. Det er en pop-øl vil jeg sige, og det er ærlig talt synd at så godt et design og reklame er spildt på en så ringe øl
T siger
Jeg har ikke smagt øllen, men hold da kæft en mandschauvinistisk reklame!