To Jacobsen øl og nye Beo har kvinder som målgruppe. Første fadlagrede Jacobsen øl på vej efter Vintage trilogien.
Den tidligere omtalte satsning på kvinder er nu lanceret af Carlsberg. Dels med introduktionen af den helt nye øl Jacobsen Velvet Ale samt den relancerede Rosé Wit. Lig Sommer Wit som er blevet omdøbt. Foruden den nu er blankfiltreret, og man som æblesaft er vendt tilbage til Belle de Boskoop, som blev brugt da den oprindeligt blev lanceret.
Udførlig omtale af den nye Velvet Ale her:
- Ny øl: Husbryggeriet Jacobsen Velvet Ale (Beerticker.dk)
Ved lanceringen af den tredje og sidste øl i Jacobsen Vintage serien for over et år siden, blev det oplyst, at der var tanker om at følge det op med andre fadlagrede øl fra Jacobsen.
Husbryggeriet Jacobsens brygmester Morten Ibsen (billedet) oplyser til Beerticker.dk, at nu er en ny fadlagret øl på vej. Ingen detaljer endnu men det fremgik, at den nok ville blive lanceret i forbindelse med at Carlsbergs grundlægger J. C. Jacobsen har 200 års fødselsdag 2. september i år. Det bliver dog ikke i samme prisleje som Vintage øllene, der kostede over 2.000 kr.
Desuden er der en limited edition Jacobsen Barley Wine 2011 på vej, som skulle få premiere ved Ølfestival København.
Samtidig med lanceringen af de nye kvindeøl, blev websitet for Husbryggeriet Jacobsen relanceret.
Jacobsen Velvet Ale og den relancerede Rosé Wit er den mindste del af Carlsbergs nye satsning på kvinder. Samtidig blev Beo lanceret, der til forskel fra Jacobsen nye “kvindeøl” også markedsføres på tv.
De to varianter af Beo er en såkaldt “brygget forfriskning” på beskedne 0,2%. En brygget malt base (vand, bygmalt) som er tilsat 35% juice.
Læs mere:
[…] Onsdag: Carlsberg satser på kvinderne (Beerticker.dk) Filed Under: Øl nyheder […]