Dåseølsmarkedet er for presset til at Thisted Bryghus kan tjene penge på det.
Thisted Bryghus vil strømline deres specialøl, ved de at fremover kun kommer på halvlitersflasker. Foruden omkostninger også spiller ind, da flaskeafgiften er den samme uanset om det er en 33 cl eller 50 cl flaske. Det skriver Nordjyske.dk i dag.
Som tidligere omtalt lancerer Thisted Bryghus nu øllene Weisse, Hyllie og Claes. De to første er nye – den sidste er lig den kendte Classic. Nordjyske.dk skriver:
Den 1. februar lancerer Thisted Bryghus tre nye specialøl, der henvender sig til målgruppen 25 til 40 årige.
Ifølge Aage Svenningsen er trenden i denne aldersgruppe, at der efterspørges en lavere alkoholprocent end i de forholdsvis kraftige specialøl.
Men samtidig dropper Thisted Bryghus foreløbig dåseøl, oplyser administrerende direktør Aage Svenningsen til Nordjyske.dk:
For et par år siden bestemte Thisted Bryghus at tappe deres Thy Pilsner samt Thy Classic på dåser.
Efter grundige overvejelser har man nu bestemt sig for at lægge dem på hylden.
– Dåserne er sat på stand by. Dåsemarkedet er simpelthen for meget under pres til, at vi kan tjene penge på det, siger Aage Svenningsen.
Thisted Bryghus holder sin årlige generalforsamling 28. januar. Og traditionen tro vil der blive lanceret en ny øltype for aktionærerne.
Men den vil Aage Svenningsen endnu ikke løfte sløret for.
Dåseøllene blev tappet hos Fuglsang i Haderslev.
Læs mere:
- Bryghuset strømliner sin produktlinje (Nordjyske.dk) – alternativ link
Fra arkivet:
- Thisted Bryghus satser på dåseøl og nyt design (Beerticker.dk)