Søgaards Bryghus har fået nye kunder og fået gang i mindre eksport.
Claus Søgaard siger i dag til Jyllands-Posten, at Søgaards Bryghus i Aalborg ikke vil deltage i discountbølgen:
– Nogle i ølbranchen vælger for at øge afsætningen at spille med på den discountbølge, som hersker i store dele af fødevaresektoren. Det vil vi ikke. Vi holder fast i, at vores produkter ikke er en mængdevare, som skal sælges til en lav tilbudspris.
Der er kommet nye kunder i år:
– Vi har bl.a. fået en mindre eksport i gang til bl.a. kunder i Australien, Norge og USA. Vi har i år fået flere nye kunder både i detailhandlen, værtshuse samt restauranter rundt om i hele landet.
Men produktionen er faldet:
Produktionen af de forskellige udgaver af Søgaard-øl har samlet været oppe på 300.000 liter årligt, mens mængden i år forventes at blive 250.000 liter.
Claus Søgaard slutter med at sige til Jyllands-Posten, at bryghuset tjener penge – selv i en periode med finanskrise.
Læs mere: