Både volumen og omsætningen steg 70% for Mikkeller i 2009.
Foranlediget af “styrtdyk i øl-salget” nyhederne har Mikkel Borg Bjergsø – lig Mikkeller oplyst følgende tal til Beerticker.dk.
For Mikkeller steg både volumen og omsætning med 70% i 2009. Og det ser ud til at fortsætte i år. Med udgangen af februar i år vil der allerede være produceret mere end i hele 2008. Og 60% af 2009’s produktion.
Mikkeller er dog særdeles atypisk i forhold til danske bryggerier. Hele 80% gik til udlandet i 2009, og Mikkel Borg Bjergsø forventer, at det kommer helt op på 90% i år. Mikkeller sælger mere i USA og Sverige end i Danmark.
Desuden er det i høj grad en speciel niche, som Mikkeller henvender sig til – skal vi kalde dem øl-nørderne.
På trods af dette underviser Mikkel Borg Bjergsø stadig ved Det Frie Gymnasium i København – men nu endnu færre timer end før. Endvidere blev Thomas Schøn i 2009 ansat i Mikkeller. Thomas Schøn er manden, vi kender fra Mikkeller’s spøjse virale markedsføringsvideoer. Senest i nedenstående nytårstale fra Mikkeller.