Salget af dåseøl falder nu i dagligvarebutikkerne. Kenn Thomsen, kategorichef i Coop med ansvar for nydelsesmidler siger til Dansk Handelsblad:
– Der er et lille ryk tilbage til flaskerne. Dåserne er steget mere i pris end flaskerne, og så begynder forbrugeren at stå af.
Han forklarer, at Coops kæder tidligere solgte 24 dåseøl til nogenlunde samme pris som en kasse med 30 flaskeøl, men forskellen i pris er de seneste måneder blevet større, og nu synes nogle af forbrugerne formentlig, at dåserne er blevet for dyre og køber flaskeøl i stedet.
Fra Carlsberg Danmark erkender salgsdirektør Jette Ramgaard, at bryggeriets salg af dåseøl på det danske marked er faldet i november og december 2011, men hun mener dog, at det er en forbigående tendens, da dåserne gennem længere tid har vundet andele.
Dansk Retursystem bekræfter tendensen.
Læs mere:
- Danskere dropper dyre dåseøl (Dansk Handelsblad)
- December: Væksten i dåseølssalget er stoppet (Beerticker.dk)