Efter besparelser har Skagen Bryghus nu en fornuftig økonomi. Vil ikke deltage i discount-bølge.
Skagen Bryghus har haft en rigtig god sommer, hvor fire gange så mange har været inde for at spise som i 2009. Nok bl.a. på grund af flere musik arrangementer.
Økonomien i bryghuset er forbedret ifølge direktør og brygmester René Diget Søgaard Sørensen. Skagen Onsdag skriver:
Ifølge René Søgaard Sørensen ser økonomien i Skagen Bryghus efterhånden rigtig fornuftig ud. Blandt andet på grund af en række besparelser, der blev gennemført sidste år.
– Jeg har været det hele igennem, for at finde ud af hvor vi kunne spare lidt. Men vi er selvfølgelig også nødt til at satse lidt og investere nogle penge, hvis vi skal blive ved med at udvikle os, siger han.
Discount-bølgen blandt specialøl vil Skagen Bryghus ikke deltage i:
– Der har bredt sig lidt af en discount-bølge blandt special-øllene, og den vil vi ikke med på. Vi vil blive ved med at lave kvalitets-øl, og det har indtil videre set ud til, at det belønner sig.
Skagen-brandet har dog helt sikkert haft en stor betydning.
– Det har selvfølgelig hjulpet os i gang, for det er helt sikkert lettere at sælge Skagen-øl på Nørrebro, end det er at sælge Nørrebro-øl i Skagen, smiler René Søgaard Sørensen.
– Men øllet har også været i orden, for ellers ville folk jo ikke købe det igen, fastslår han.
Skagen Bryghus er for tiden i gang med en kapitaludvidelse på over 4 mio. kr. ved en fuldtegning.
Læs mere:
- Øllets Dag blev fejret på Skagen Bryghus (Skagen Onsdag)
Fra arkivet:
- Skagen Bryghus udbyder nye aktier (Beerticker.dk)
[…] Nyt på Beerticker.dk: Skagen Bryghus har haft en god sommer […]