Jyllands-Posten beskriver Mikkel Borg Bjergsø’s status i USA som værende en ukronet ølkonge.
Som tidligere omtalt havde Jyllands-Posten fredag en lang artikel om Mikkeller og Mikkel Borg Bjergsø. Den er i dag blevet frit tilgængelig på nettet.
Deres korrespondent i Washington var med til et Mikkeller arrangement, hos den danske Washington ambassadør Friis Arne Petersen. Hvor der var journalister, ølimportører og restauratører til stede.
Et kort citat fra den lange artikel:
Matt Dinges fra firmaet Shelton Brothers, USA’s største importør af specialøl, tilføjer, at mens markedet for almindelige øl falder i USA, er markedet for specialøl, såkaldt crafts beer, i kraftig stigning.
– Specialøl fylder 5-6 pct. af ølmarkedet i USA, og en tredjedel af det er importeret. Mikkels øl er så efterspurgt i USA, at der aldrig er nok. Han er en af vores største sællerter, fordi han altid kommer med nye ting. Amerikanerne vil gerne smage noget nyt hele tiden.
Mikkel Borg Bjergsø oplyser:
– Sidste år nåede produktionen op på 2.000 hektoliter, og i år har vi allerede solgt mere end det. Vi kunne sagtens sælge mange gange mere, men det har aldrig været meningen.
Læs hele artiklen om Mikkeller og Mikkel Borg Bjergsø:
- Humlens danske guru i USA (fpn.dk)
Som omtalt skrev The Washington Post også en artikel i forbindelse med Mikkel Borg Bjergsø’s USA tur:
- Beers from where the sun doesn’t shine (The Washington Post)