Thisted og Hancock: Forhøjet ølafgift går ikke ud over specialøl

Omsætningen er steget i år for Hancock og Thisted Bryghus trods forhøjet ølafgift. Specialøls salget stiger – salget af billige øl falder.

Det er de billige øl, som den forhøjede ølafgift har haft konsekvenser for ifølge Thisted Bryghus og Hancock. De to bryghuse har DR P4 Midt & Vest talt med:

Her kan man se, at salget af almindelig øl falder som følge af, at afgiften på alkohol blev forhøjet i januar.

Alligevel er deres samlede omsætning steget i år, og det skyldes ikke mindst salget af specialøl, fortæller salgs- og marketingchef for Thisted Bryghus, Aage Svenningsen.

– Vi er kommet bredt ind i Danmark med vores specialøl, og det smitter også af på vores påskesalg her i 2012. Jeg tror, at der er mange forbrugere i dag, der nyder øl på samme måde som vin. Man hygger sig med det og laver ølsmagninger ude i de små hjem, siger Aage Svenningsen.

I år kan Thisted Bryghus prale af at have solgt mellem otte og ti procent mere end ved påsken sidste år.

Læs mere:

Trackbacks